16.09.2017

Sportowa kamera SONY HDR-AS200V

Sportowa kamera SONY HDR-AS200V (Action Cam) gdy pojawiła się na rynku była uważana za największego rywala GoPro Hero 4. W internecie można znaleźć wiele filmów porównujących jakość nagrywanego materiału. W związku z tym, że posiadam ww. kamerę chciałem przetestować jej przydatność w jednym z moich dronów i zobaczyć jakość nagrań w 1080p i 60kl/s. Przy okazji chciałem przetestować tryb stabilizacji obrazu wbudowany w kamerę oraz układ redukcji wpływu wiatru na jakość nagrania audio. Jak się okazało dużym problemem był sam montaż kamery ze względu na jej kształt. Na zdjęciach przedstawiony jest sposób zamocowania kamery na dronie.


Masa kamery to 91g i czuć to w locie. Model reaguje z mniejszą dynamiką i przypomina to raczej "latanie ciężarówką". Jedyne co rekompensuje tak małą dynamikę to jakość nagrania. Poniżej znajduje się film ze spokojnego testowego lotu.


Film zaprezentowany powyżej nie oddaje w pełni nagrania. Wydaje mi się, że film wrzucony na YouTube'a stracił ze swojej pierwotnej jakości. Kamera byłaby dobrym wyposażeniem większego drona, w którym znalazłby się trójosiowy gimbal. Do małego wyścigowego drona jest ona za duża. Dodatkowo wszystkie drgania, które się pojawiają wpływają na jakość rejestrowanego obrazu.

Mam nadzieję, że uda mi się zrobić porównanie z innymi kamerami. Mam tu na myśli GoPro i RunCam Split. Na dzień dzisiejszy dwie ostatnie kamery wygrywają rozmiarem i ciężarem. Zobaczymy jak wypadnie porównanie jakości nagrań.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz