8.10.2018

Składamy coś nowego

Jedną z moich ulubionych rzeczy oprócz samego latania modelami jest ich składanie, instalacja wyposażenia oraz konfiguracja. W związku z tym postanowiłem zmodyfikować jeden z moich modeli i zainstalować w nim nowe wyposażenie.  Jako napęd w nowym modelu wykorzystam zestaw firmy EMAX, który otrzymujemy zapakowany w białe pudełko z kartonową obwolutą z logo producenta.
Po otwarciu opakowania ukazują się nam cztery silniki RS2205S (2300kV) umieszczone w gąbce zabezpieczającej, pudełko z regulatorami (ESC) i elementami montażowymi (PARTS).
Poniżej przedstawiona jest prawie cała zawartość zestawu. W pudełku z napisem PARTS znalazły się śruby, nakrętki do śmigieł oraz klucz imbusowy. Jak widać producent dostarczył również koszulki termokurczliwe do zabezpieczenia regulatorów.
Na zdjęciu poniżej zbliżenie na regulator EMAX BULLET 30A (oprogramowanie BlHeli_S) obsługa DSHOT 600/300/150 oraz starszych protokołów.
Regulator jest bardzo mały (11.9x19.6mm) i lekki (3.9g bez przewodów) obsługuje pakiety od 2S do 4S a jego ciągła wydajność prądowa to 30A.

Jako bazę do budowy nowego modelu wykorzystam opisywaną już ramę MARTIAN II,

oprócz nowego napędu w ramie zostanie zainstalowany nowy kontroler lotu DYS F4 PRO V2, oraz nadjnik wideo TRAMP HV.

Po tym wstępie przejdźmy do zamontowania nowego wyposażeniu w modelu. Na początku przymiarka silnika do ramy oraz skrócenie przewodów na odpowiednią długość.
 Przylutowanie silnika do regulatora
 oraz zabezpiecznie regulatora folią termokurczliwą.
Regulatory i silniki przygotowane do podłączenia do kontrolera lotu.
Poniżej już regulatory przylutowane do FC.
Na zdjęciu poniżej widać również podłączony odbiornik zdalnego sterowania oraz przewody połączeniowe do nadajnika wideo i kamery FPV.
Następnie składamy wszystko w jedną całość. Kontroler lotu, RunCam Split, nadajnik wideo Tramp HV,
mocujemy anteny odbiornika zdalnego sterowania oraz antenę systemu FPV. Montujemy górny pokład i mamy model prawie gotowy do lotu, pozostało już tylko ustawić wszystko w Betaflight.

Ciąg Dalszy Nastąpi


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz