14.07.2018

Test zasięgu odbiornika R9Mini

Oprócz testów w locie odbiornika R9Slim zainstalowanego w modelu QAV-250 postanowiłem przetestować odbiornik R9Mini. W tym celu zamontowałem antenę i odbiornik na statywie zrobionym z opasek samozaciskowych. Będzie to moja przenośna stacja nadawcza :) zasilana z pakietu lub BEC'a.
W teście jaki przeprowadziłem ustawiłem następujące parametry:
Moc nadajnika: 25mW
Częstotliwość: 868MHz
Zasilanie modułu nadawczego R9M: z pakietu zainstalowanego w aparaturze (7.5V)
Zasilanie odbiornika: 5V z BEC'a
Odbiornik z anteną został zamontowany na balkonie.
Trasa jaką przeszedłem z aparaturą nadawczą w rękach zapisując pomiary na kartę pamięci została przedstawiona na rysunku poniżej. Kolor pomarańczowy trasa startowa kolor zielony trasa powrotna.
Poniżej wykres przedstawiający siłę sygnału RSSI zarejestrowaną w czasie przejścia całej trasy.
Jak widać otrzymane wyniki są bardzo dobre. Przeszkody w postaci zabudowy i roślinności nie stanowią dużego problemu dla jakości sygnału.

2 komentarze:

  1. Bardzo fajne informację na blogu. Jestem ciekaw modułu R9M gdyż szukam czegoś na dystans do 5km z telemetria. Czy jest to możliwe na takim zestawie? Jaki dystans z telemetrią to jest maks?

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałem testy, na których ludzie robili odległości większe niż 5km. Zmieniłbym tylko antenę nadawczą na coś lepszego.

    OdpowiedzUsuń