22.12.2017

Informacja o RSSI na ekranie Betaflight OSD

Jedną z bardziej przydatnych informacji, którą możemy wyświetlić na ekranie poprzez OSD według mnie jest informacja o RSSI (ang. Received Signal Strenght Indicator), która informuje nas o mocy sygnału.

Aby otrzymać tą informację możemy zastosować jedno z rozwiązań. Skorzystać z gotowego pinu znajdującego się w odbiorniku podającego sygnał RSSI i podłączyć go do kontrolera lotu wyposażonego w dedykowany port RSSI. Wymaga to posiadania odbiornika wyposażonego w taką funkcjonalność oraz wykonania połączenia pomiędzy odbiornikiem i kontrolerem lotu.

W przypadku posiadania odbiornika, który nie posiada analogowego wyjścia RSSI tylko wyjście w postaci sygnału PWM musimy dodatkowo zastosować filtr RC (więcej informacji).

Jest jeszcze trzecie rozwiązanie, które nie wymaga od nas lutowania. Jedyny warunek jaki musimy spełnić to posiadanie aparatury/odbiornika, który pozwoli nam na wykonanie czynności opisanych poniżej. Ja osobiście używam aparatury FrSky Taranis QX7 i poniżej wszystko jest przedstawione właśnie przy użyciu takiego wyposażenia (nadajnik FrSky Taranis QX7, odbiornik X4RSB, kontroler lotu DYS F4 Pro).

Na początku musimy sprawdzić czy w zakładce "TELEMETRY" naszej aparatury widoczny jest sygnał RSSI. Jeżeli nie to trzeba uruchomić "Discover New Sensor".

W zakładce "INPUTS" trzeba dodać nowy sygnał wejściowy
Name: RSSI (nazwa)
Source: RSSI (musi być dostępny w zakładce "Telemetry"
Scale: 100dB
resztę pozostawiamy bez zmian
Następnie przechodzimy do zakładki "MIXER"
Mix Name: RSSI
Source: (I09) RSSI
Weight: 200
Offset: -100
reszta pozostaje bez zmian
Gdy mamy już ustawione wszystko w aparaturze to przechodzimy do konfiguracji w Betaflight. Najpierw sprawdzamy czy "Analog RSSI_ADC" w zakładce "Configuration" jest wyłączony. Następnie w zakładce "Receiver" wybieramy "RSSI Channel", do którego przypisaliśmy nasz sygnał RSSI u mnie jest to AUX5. Gdy wszystko wykonamy poprawnie to słupek powiązany z kanałem AUX5 będzie się zmieniał tak jak zmienia się sygnał RSSI.
Gdy mamy już wszystkie potrzebne dane to możemy w zakładce "OSD" dodać jako jeden z elementów wyświetlanych nasz sygnał RSSI. Na zdjęciu poniżej znajduje się on w prawym górnym rogu (84).
Używam tego rozwiązania już od pewnego czasu i uważam, że prostota realizacji przemawia na jego korzyść.


2 komentarze:

  1. Dzięki, pomogło za drugim razem, za pierwszym ustawiłem na I08, a w bf AUX4 i wszystko niby działało w QX7 i w bf, moc się zmieniała dynamicznie, ale na ekranie w goglach dalej było 99dB. Wywaliłem wszystko, zrobiłem od nowa na I09, jak w tym opisie, coś tam w bf włączyłem i wyłączyłem i ZADZIAŁAŁO! Nie wiem tylko, czemu piszesz, żeby w Configuration wYłączyć Analog RSSI_ADC. Pozdrawiam Tomek

    OdpowiedzUsuń