Poniżej znajdują się zrzuty ekranu z zarejestrowanymi przykładami przesyłu informacji z FC do ESC. Jako pierwsza została sprawdzona obsługa Oneshot125. Dla wartości przepustnicy równej zero przebieg został przedstawiony poniżej:
Ta sama sytuacja tylko dla przepustnicy ustawionej na 50% (1500)
Jak widać na powyższych przebiegach jest to zwykłe PWM tylko wysyłane z większą częstotliwością.
Inaczej sprawa ma się w przypadku protokołu Dshot.
Dshot1200 - 0 throttle
Dshot1200 - 1500 throttle
Dshot1200 - 1750 throttle
Dshot1200 - 2000 throttle
Ten sam protokół Dshot1200 zarejestrowany przez analizator logiczny Saleae Logic. Widok na okno programu oraz zbliżenie na przebieg sygnału.
Przebieg ramki z danymi w protokole Dshot1200 (zbliżenie).
Trudno tutaj spodziewać się jakiś odstępstw od przyjętego standardu (pierwszych 11 bitów to wartość przepustnicy, 12 bit informuje o telemetrii, 4 ostatnie bity to suma kontrolna). Dokładne informacje opisujące Dshot można znaleźć tutaj. Gdyby regulator RacerStar 33A nie był zgodny z tym protokołem to nie można by go było używać razem z kontrolerami lotu wspierającymi Dshot1200. Sprawdziłem działanie regulatora z dwoma wersjami oprogramowania FC Cleanflight oraz Betaflight. W obu przypadkach można było użyć Oneshot125 i Dshot1200. Niestety nie możemy skorzystać z dobrodziejstw oprogramowania BlHeli_32, regulatory nie są widziane przez żaden interfejs ani przez połączenie poprzez FC. Jedyne co możemy zrobić to zmienić kierunek obrotów silnika w sposób jaki opisałem w wątku o regulatorze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz