21.06.2018

Zmiana położenia anten odbiorczych odbiornika FrSky XSR

W związku z powtarzającym się dosyć często komunikatem RSSI low postanowiłem zmienić ułożenie anten odbiornika FrSky XSR. Anteny miałem zamontowane tak jak zostało to pokazane na zdjęciu poniżej. Wydaje mi się, że w takim ułożeniu czasami były one zasłaniane przez baterię, ramę i kamerę GoPro.


Po testach mogę powiedzieć, że zmiana położenia anten tak jak przedstawiono to na zdjęciach

wyeliminowała praktycznie komunikat RSSI low. Pojawił się tylko raz. Nie zmienia to faktu, że siła sygnału RSSI na poziomie 45%-55%  w odległości 300m od nadajnika wydaje mi się zbyt mała. W modelach, w których mam zamontowane odbiorniki X4RSB siła sygnału nie schodzi poniżej 60%. Co ciekawe mam inny model z tym samym odbiornikiem XSR, w którym anteny mają zmienioną długość części aktywnej zamiast 26mm mają ok 31mm (opisałem to w tym wątku) sytuacja jest dużo lepsza. Wydaje mi się, że nadszedł czas na zmianę odbiorników XSR na coś lepszego, co związane jest z tym, że zmianie ulegnie również moduł nadawczy.

1 komentarz:

  1. Z odbiornikiem XSR latałem na 1200m przy dobrych warunkach bo jak są złe to w tym samym miejscu przy 700m już zaczyna spadać poniżej 40. (chyba chodzi o bagno przedemną, jak wysycha to jest zasięg dobry, a jak jest mokro to jest słaby).
    Dodatkowo jak zawracam do siebie to mam duzy wzrost RSSI a anteny mam jak u Ciebie przed modyfikacją ale lustrzanie z tylu.

    OdpowiedzUsuń