9.01.2018

Aktualizacja oprogramowania regulatora ESC

Posiadam stare regulatory, które nie miały żadnych oznaczeń na foli termokurczliwej. Wiem tylko tyle, że maksymalny prąd jaki mogą "dostarczyć" to 12A i podobno wspierają oprogramowanie SimonK. Używałem ich w połączeniu z kontrolerem lotu CC3D i w trybie PWM. Stwierdziłem, że może uda się je zaktualizować do oprogramowania BlHeli i uruchomić np. protokół Oneshot125. Po ściągnięciu foli zabezpieczającej ukazuje się nam taki widok. Tranzystory i przewody połączeniowe do silników.

Jednak nas interesuje druga strona. Znajduje się na niej mikrokontroler i po odczytaniu oznaczeń okazało się, że to Silabs F330. Jest to bardzo cenna informacja, która determinuje nasze następne kroki. Posiłkując się dokumentacją do oprogramowania BlHeliSuite wiedziałem, że w przypadku mikrokontrolera Silabs F330 muszę posiadać interfejs/programator, który będzie mógł go zaprogramować.
Posiadam taki interfejs, wspominałem o nim już przy okazji wpisu dotyczącego ESC DYS ARIA35. Oczywiście posiłkując się dokumentacją możemy taki interfejs/programator zrobić wykorzystując np. Arduino.  W moim przypadku posłużyłem się gotowym rozwiązaniem.
Wiedząc, jaki został użyty mikrokontroler musimy odnaleźć sygnały GND, C2CK, C2D co zostało pokazane poniżej. Do odpowiednich pól lutowniczych przylutowałem trzy przewody zakończone wtyczką serwomechanizmu, która pasuje do układu powyżej.
Gdy to zrobimy możemy spróbować nawiązać komunikację z mikrokontrolerem. 
W tym celu musimy wybrać sposób komunikacji. W moim przypadku był to SILABS C2 (4way-if).
Musimy również pamiętać aby zasilić nasz regulator ponieważ interfejs/programator tego nie robi. Po nawiązaniu komunikacji otrzymujemy komunikat, że oprogramowanie zainstalowane w regulatorze nie zostało rozpoznane i otrzymujemy propozycję wgrania oprogramowania BlHeli. Największym problemem jest wybranie odpowiedniego pliku, który należy wgrać do mikrokontrolera. Można posłużyć się znowu dokumentacją do BlHeliSuite i odnaleźć regulator podobny do naszego. Ja zdecydowałem się wybrać plik XP-12A MULTI
Po wybraniu naciskamy OK i ukazuje się nam komunikat czy aby na 100% jesteśmy pewni.
Naciskamy znowu OK i po około 5s nowa wersja oprogramowania została zainstalowana w mikrokontrolerze SiLabs. Następnie możemy zmienić parametry regulatora i je zapisać. Możemy zmiany wprowadzać korzystając z przylutowanych uprzednio przewodów (mało wygodne) lub można komunikować się z regulatorem i wprowadzać zmiany korzystając SILABS BlHeli Bootloader (4way-if) i połączenie przez przewód serwomechanizmu (pomarańczowo-brązowy).
Następnie złożyłem stanowisko testowe i do regulatora dolutowałem silnik. Całość została zasilona z zasilacza laboratoryjnego (z ograniczeniem prądowym, ważne w przypadku testowania oprogramowania, co do którego nie jesteśmy w 100% pewni, że jest odpowiednie dla naszego regulatora). Dodatkowo ESC został podłączony do kontrolera lotu CC3D, w którym ustawiony był protokół komunikacji Oneshot125. Po uruchomieniu wszystko zadziałało tak jak trzeba czyli to co najważniejsze obsługa Oneshot125.
Dodatkowo sprawdziłem czy jest możliwość zmiany konfiguracji ESC wykorzystując kontroler lotu jako interfejs komunikacyjny.
Wszystko działa bez problemów. Więc pozostałe trzy regulatory też przeszły kurację odmładzającą :)
Mając "odmłodzone" regulatory może uda się z tego coś poskładać - następny model?
Osoby zainteresowane przeróbką innych regulatorów zapraszam na forum rc-fpv do działu opisującego kompleksowo pakiet BlHeliSuite.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz