9.11.2017

Anteny w odbiorniku FrSky XSR

Jakiś czas temu po komunikatach "RSSI Low" i "Telemetry Lost" zrobiłem aktualizację oprogramowania  zalecaną przez FrSky w odbiorniku XSR ale nie rozwiązało to problemu. Cała ta sytuacja spowodowała, że przyjrzałem się antenom nieco bliżej. Usunąłem zabezpieczające termokurcze, w których anteny znajdowały się w modelu. Po usunięciu osłonek okazało się, że były uszkodzone żyły główne (nadłamanie). W związku z powyższym postanowiłem wymienić uszkodzone anteny. Dodatkowo sprawdziłem również długość aktywnej części anteny i okazało się, że ma ok. 26mm a nie 31mm.

Po usunięciu foli termokurczliwej z odbiornika można odlutować uszkodzone przewody anten. Do wykonania nowych anten wykorzystałem przewody antenowe WiFi ze starych laptopów. Największym wyzwaniem było przygotowanie odpowiednio nowych anten a w szczególności usunięcie izolacji wraz z ekranem tak aby nie uszkodzić żyły głównej. Gdy już nam się to uda to należy nowe anteny przylutować w miejsce starych. Na zdjęciu poniżej widać już przylutowane nowe anteny - jedna szara druga czarna.
Po sprawdzeniu czy wszystko jest w porządku można podłączyć odbiornik do zasilania w celu przetestowania komunikacji z nadajnikiem.
Po podłączeniu zasilania komunikacja została nawiązana. Można było sterować dronem. Sprawdziłem również działanie telemetrii i tu również wszystko działało jak powinno. Po skończonym teście warto zabezpieczyć odbiornik folią termokurczliwą tak jak ma to miejsce w oryginale.
Odbiornik jest testowany z małym dronem QX-80, który był pokazany na zdjęciu powyżej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz