10.11.2017

Silniki T-Motor F40III

Realizując swój kolejny projekt, w którym będą użyte regulatory opisane w tym wątku musiałem wybrać dla nich odpowiednie silniki. W związku z tym, że posiadam już silniki RS2205S firmy EMAX postanowiłem spróbować rozwiązania z innej firmy. Tym razem mój wybór padł na silniki F40III 2400kV firmy T-Motor. W sieci można znaleźć wiele testów pokazujących ich osiągi. Silniki te mają rozmiar 2306. Silniki dostarczone są w przeciwieństwie do EMAX'ów w zwykłym kartonowym opakowaniu z logo producenta.
Po wyjęciu z opakowania zestaw prezentuje się następująco.
W opakowaniu znajduję zestaw śrub montażowych, nakrętka samo kontrująca do mocowania śmigła, zapasowe c-clipy oraz podkładka. Czyli w porównaniu do EMAX'a trochę biednie. Oraz oczywiście sam silnik. Co rzuca się w oczy to pomarańczowe przewody - fajnie to wygląda. 
Jak podaje producent konstrukcja silnika jest zbudowana tak aby zminimalizować dostanie się do niego zanieczyszczeń. Dodatkowo budowa rotora wspomaga przepływ powietrza co wpływa na obniżenie temperatury wewnętrznej o 10st/C. Podobnie jak w silnikach EMAX RS2205S wykorzystano tutaj magnesy o zakrzywionym kształcie tak aby zminimalizować szczelinę powietrzną między rotorem a statorem. Obudowa silnika poddana została procesowi piaskowania co ma ją uczynić bardziej odporną na zarysowania.
Według danych producenta maksymalny ciąg przy pakiecie 4s dla śmigła DAL T5045 wynosi 1324g przy zapotrzebowaniu na prąd wynoszącym prawie 36.5A. Mając na uwadze te pomiary trzeba dobrze dobrać odpowiedni regulator (ESC).

Ja zdecydowałem się na połączenie tych silników z regulatorami DYS ARIA 35A. Można je zasilić pakietami od 3s do 6s. Maksymalny ciągły prąd pracy wynosi 35A oraz obsługują najnowsze protokoły w tym Dshot1200. Oprogramowanie sterujące to BlHeli_32 w wersji 32.2.


  • Jakość wykonania - 5/5
  • Funkcjonalność - 5/5
  • Cena/możliwości - 4/5
  • Ocena końcowa - 14/15
  • Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz