20.11.2017

QAV-250 - aktualizacja

W końcu nadszedł czas na modernizacje mojego staruszka - latającej ciężarówki. Quad zbudowany jest na ramie QAV-250 a jego największą zaletą jest przestrzeń. Można do niego zapakować sporo rzeczy np. opisywaną kamerę SONY HDR AS-200V. Po modernizacji drona GEPRC AX-215 zostało mi trochę elementów, które postanowiłem wykorzystać w tym projekcie.
W obecnej konfiguracji zainstalowane wyposażenie prezentuje się następująco:
FC: CC3D
Silniki + ESC: ZTW BLACK WIDOW 2204 2300kV (Oneshot125)
RX: x4rsb (sbus)
vTX: 5.8GHz 25mW/200mW
Kamera FPV: no name
Antena VTX: koniczynka
Śmigła: KingKong 5x4x3
Ciężar: 382g bez baterii

Do silników zintegrowanych z regulatorami nie mam większych zastrzeżeń. Sprawują się całkiem nieźle i zostaną wykorzystane w innym dronie. Wymieniony zostanie kontroler lotu na Naze32 10DoF oraz kamera FPV na RunCam Swift 2. Kontroler został mi po przebudowie drona na ramie GEPRC AX-215 a kamerę i tak miałem wymienić bo ta, która jest zainstalowana do najlepszych nie należy.

Zacząłem od demontażu wszystkich elementów oraz praktycznie rozebrałem ramę. Po tym etapie zacząłem montaż nowego wyposażenia. Na początek zainstalowałem odbiornik FrSky XSR, w którym zostały wymienione uszkodzone anteny - zobaczymy jak teraz będzie z zasięgiem i telemetrią.
Potem zamontowałem PDB i kontroler lotu Naze32 oraz kamerę Swift 2 i nadajnik wideo, który został zmodyfikowany o czym pisałem tutaj.
Następnym etapem był montaż ramion, w których zostały powiększone otwory mocowania silników,
oraz instalacja silników KingKong 2204 i regulatorów ESC KingKong 12A
Wszystko udało się ładnie uporządkować. Nie ma żadnych luźnych przewodów i zostało jeszcze sporo wolnej przestrzeni.
Model w całej okazałości prezentuje się tak
oraz z założonymi śmigłami.
Oprogramowanie FC to Betaflight w wersji 3.1.7 W nowszych wersjach pojawił się problem z telemetrią (s.port przez SoftSerial). Z wersją 3.1.7 nie ma najmniejszych problemów i dla tego FC wyposażonego w mikrokontroler STM32F1 będzie odpowiednia. Nowości, które oferuje Betaflight 3.2 i tak nie da się wykorzystać dysponując kontrolerem lotu z STM32F1. Jeśli wyłączymy obsługę akcelerometrów i zostawimy tylko tryb Acro to ten FC całkiem dobrze się sprawuje. Dzięki zastosowaniu kamery RunCam Swift 2 mam informacje o napięciu na baterii. Jest to bardzo przydatna rzecz w przypadku braku układu generującego OSD. 
W założeniu miał to być model poskładany z najtańszych elementów, które posiadałem i przeznaczony do treningów.

Na chwilę obecną wyposażenie modelu to:
FC: Naze32 v.6 10DoF (Betaflight 3.1.7)
ESC: KingKong 12A BlHeli (Oneshot125)
Silniki: KingKong 2204 2300kV
RX: FrSky XSR (sbus, s.port)
vTX: Quanum Elite 5.8GHz 25mW/200mW
Kamera FPV: RunCam Swift 2
Antena VTX: koniczynka
Śmigła: KingKong 5x4x2
Ciężar: 386g

Aktualizacja 24.11.2017
Dzisiaj zrobiłem kilka testowych lotów. Komunikatu "RSSI Low" nie usłyszałem, ale pojawia się czasami komunikat "Telemetry Lost". Czyli modyfikacja anten przyniosła oczekiwany rezultat. Problemem jest "Telemetry Lost". Podejrzewam, że związane to jest z programową obsługą s.port (SoftSerial) i zbyt wysokim obciążeniem procesora, które dochodzi prawie do 90%. W związku z tym wyłączyłem obsługę akcelerometrów i zmniejszyłem PID Loop do 0.5kHz. Obciążenie procesora spadło do 35%. Wydaje mi się, że jak używałem tego FC z regulatorami starego typu (PWM) to ten problem nie występował. Aktualnie używam Oneshot125 i to może być przyczyna. Trzeba jeszcze raz wykonać loty testowe.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz