19.10.2017

Składanie drona na ramie GEPRC AX-215 - aktualizacja

Tak jak opisywałem w poście o AX-215, że był odczuwalny brak mocy postanowiłem zmienić konfiguracje drona. Rama i kamera RunCam Swift 2 zostały, reszta uległa zmianie. Został wymieniony FC (Naze32 10DoF) na opisywany HGLRC F4 V5PRO oraz dodatkowo wymieniono regulatory KingKong 12A i silniki KingKong 2204 na ESC RacerStar 30A i silniki DX2205.
 




Aktualne wyposażenie modelu zbudowanego na ramie GEPRC AX-215 Airbus przedstawia się następująco:

FC: HGLRC F4 V5PRO
ESC: RacerStar 30A  / DShot300 /BlHeli_S
Silniki: DX 2205-2600KV
Odbiornik RC: FrSky XRS
Kamera FPV: RunCam Swift 2
Nadajnik FPV: zintegrowany 25mw/200mW/600mW
Antena VTX: koniczynka Actuna
Śmigła: KingKong 5x4x3
Ciężar: 364g bez baterii

Mimo tego, że zainstalowany jest FC AIO (PDB,VTX,OSD,FC) w ramie zrobiło się tylko odrobinę więcej miejsca. Myślałem, że uda mi się wygospodarować miejsce na RunCam Split'a ale niestety jest problem - FC i jego złącze anteny jest na tyle wysoko, że mimo obniżenia całej płytki FC nie ma miejsca na montaż Split'a. Co dosyć dobrze widać na zdjęciu poniżej. 
Z dołu FC znajduje się układ vTX, który nie pozwala na dalsze obniżenie a jeszcze dodatkowym elementem, który w tym przeszkadza jest aluminiowy element konstrukcyjny ramy przedstawiony poniżej. Jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi to próba przeniesienia elementu wzmacniającego na zewnątrz ramy. Jest wtedy szansa na montaż RunCam Split'a. Nie wiem tylko jak wpłynie to na sztywność konstrukcji ramy. 
Tak prezentuje się złożony i gotowy do lotu model.
 A tak z zainstalowaną i opisywaną kamerą GoPro.
Po przeprowadzonej modernizacji mogę podtrzymać swoją opinię, że w tej ramie jest bardzo mało miejsca, trzeba naprawdę się postarać jeżeli chodzi o dobór elementów wyposażenia Rx, vTX, FC, PDB, ESC. Ramiona mają szerokość około 15mm i dobierając ESC trzeba wziąć to pod uwagę, szersze ESC będą wystawać co nie wygląda dobrze. W związku z tym, że układ vTX znajduje się we FC z tyłu ramy zrobiło się miejsce i można było zamontować diody LED’y, które przy poprzedniej konfiguracji z zewnętrznym modułem vTX nie mieściły się w przewidzianym dla nich miejscu.

Poniżej znajduje się film z lotu testowego. Sprawdzone było działanie wszystkich nowych elementów drona ze szczególnym naciskiem na OSD zainstalowane w FC F4 V5PRO oraz logowanie parametrów lotu do tzw. Blacbox'a, o którym wspominałem przy okazji opisu FC KIWI.F4. W celach testowych sprawdziłem również możliwość naniesienia pomiarów z Blackbox'a na film nagrany z lotu. W związku z tym, że film ma rozdzielczość tylko 640x480 nie wygląda to najlepiej. Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie naniesienie danych z lotu na film nagrany w jakości 1080p np. kamerą GoPro co postaram się zrobić przy najbliższej okazji.
Po zmianie elementów wyposażenia model lata o wiele lepiej. Precyzja sterowania jest dużo większa i nie ma problemów z niedoborem mocy, jest to zasługa zmiany silników oraz ESC z obsługą Dshot300. Myślę, że przejście na pakiet 4s spowoduje jeszcze lepsze wrażenia z lotu. Bardzo mile zaskoczył mnie zintegrowany z FC nadajnik vTX. Tam gdzie poprzedni ustawiony na moc nadawania 200mW potrafił już pokazywać zakłócenia ten wbudowany ustawiony na 25mW radził sobie całkiem dobrze. Wydaje mi się, że będę musiał popracować trochę nad ustawieniami parametrów regulatora PID tak aby wyciągnąć z tej konstrukcji maksimum.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz